Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2016, sygn. ILPP4/4512-1-147/16-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-147/16-2/JK

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania przedmiotu aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i jego wyłączenia spod działania ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki X przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2016 r. (data wpływu 6 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przedmiotu aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i jego wyłączenia spod działania ustawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przedmiotu aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i jego wyłączenia spod działania ustawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

X jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, legitymującym się następującym numerem identyfikacji podatkowej: NIP ().

Działalność X prowadzona jest w czterech obszarach:

  • produkcja kruszyw mineralnych;
  • transport kolejowy;
  • gospodarcze wykorzystanie odpadów;
  • dzierżawa majątku trwałego.

X jest właścicielem kolejowych środków transportowych (lokomotywy i wagony towarowe) oraz infrastruktury kolejowej, na którą składają się tory kolejowe, budynki i inne budowle kolejowe. Kopalnia do czasu wprowadzenia zmian w przepisach kolejowych, tj. do dnia 1 stycznia 2004 r., zarządzała całym majątkiem kolejowym, w tym również infrastrukturą kolejową.

Prowadząc działalność gospodarczą, korzystała z posiadanych linii kolejowych do świadczenia usług przewozowych, jak i udostępniała linie kolejowe innym przewoźnikom kolejowym, pobierając stosowne opłaty. Wykorzystując własny tabor kolejowy prowadziła działalność przewozową. Realizowała czynności zarządzania infrastrukturą kolejową i świadczyła usługi przewozowe. Świadczenie usług kolejowych Kopalnia realizowała więc w dwóch obszarach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00