Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2016, sygn. ILPP4/4512-1-110/16-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-110/16-2/BA
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur za części zakupione i przeznaczone na doposażenie naczepy oraz za wykonanie usługi.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 kwietnia 2016 r. (data wpływu 26 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur za części zakupione i przeznaczone na doposażenie naczepy oraz za wykonanie usługi jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur za części zakupione i przeznaczone na doposażenie naczepy oraz za wykonanie usługi.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest podmiotem polskim i dodatkowo jest zarejestrowana w Niemczech jako podatnik VAT. Przyjęty schemat transakcji zakłada zakup naczep przez Spółkę od F. (DE) i sprzedaż do podmiotu polskiego będącego podatnikiem VAT. Zakup naczep od dostawcy niemieckiego wykazywany jest jako dostawa krajowa w Niemczech, sprzedaż jako wewnątrzwspólnotowa dostawa do polskiego nabywcy. Spółka podpisując kontrakt na sprzedaż naczepy z kontrahentem w Polsce określa dodatkowo, że oprócz naczepy doposaży ją w niezbędne akcesoria, jak np. skrzynkę narzędziową, koło zapasowe lub skrzynię na palety. Cena kontraktu obejmuje naczepę oraz wszystkie dodatkowe elementy. Kontrakt został zrealizowany poprzez sprzedaż WDT na teren Polski i wystawioną fakturę, a naczepa została odebrana przez kontrahenta. Dodatkowe doposażenie (skrzynki, koła zapasowe) są kupowane przez Spółkę od kontrahenta polskiego w kraju jako zakup krajowy na NIP-ie polskim i odliczany jest VAT. Doposażenie naczepy zgodnie z kontraktem odbywa się w kraju. Zdarzają się też sporadycznie przypadki, kiedy naczepa zakupiona przez kontrahenta odbiega nieznacznie od warunków kontraktu (np. kolor drzwi) i wtedy jest potrzeba wykonania niezbędnych poprawek. Usługi te są wykonywane w kraju, a od faktury wystawionej przez dostawcę polskiego odliczany jest VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right