Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2016, sygn. ILPP1/4512-1-213/16-7/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-213/16-7/TK

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot prowadzący i zarządzający programem lojalnościowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2016 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 31 marca 2016 r., do Biura KIP w Lesznie 4 kwietnia 2016 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.), 10 maja 2016 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 10 maja 2016 r., do Biura KIP w Lesznie 16 maja 2016 r.) oraz w dniu 30 maja 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot prowadzący i zarządzający programem lojalnościowym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot prowadzący i zarządzający programem lojalnościowym. Wniosek uzupełniono w dniu 6 kwietnia 2016 r. o pełnomocnictwo, w dniu 10 maja 2016 r. o sprostowanie omyłki pisarskiej oraz w dniu 30 maja 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą na terytorium Polski; polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca jest spółką w 100% zależną od spółki akcyjnej z siedzibą na terytorium Polski, polskiego rezydenta podatkowego (dalej: SA). Wnioskodawca i SA są zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. Wnioskodawca jest właścicielem i prowadzi platformę sprzedaży internetowej (dalej: Platforma), w której podmioty rejestrować mogą się jako sprzedający (dalej: Sprzedawcy) oraz nabywcy (dalej Kupujący). Jeden podmiot może występować w ramach Platformy w obu rolach: Sprzedającego i Kupującego tzn. gdy chce się zarejestrować jako Sprzedający, to jednocześnie następuje jego rejestracja jako Kupującego. Dalej obie grupy osób będą zwane łącznie Uczestnikami. Obecnie pomiędzy Wnioskodawcą a SA została zawarta umowa (dalej: Umowa), dotycząca zarządzania i prowadzenia przez SA zorganizowanego przez Wnioskodawcę programu lojalnościowego (dalej: Program lojalnościowy). Program lojalnościowy funkcjonuje w ramach prowadzonej Platformy, dla jej Uczestników. Funkcjonowanie Programu lojalnościowego zostało szczegółowo uregulowane w regulaminie Programu lojalnościowego (dalej: Regulamin), który jest udostępniony uczestnikom Programu lojalnościowego. Celem funkcjonowania Programu lojalnościowego jest zachęcanie Sprzedawców do wystawiania w Platformie do kupienia jak największej ilości towarów i usług, a Kupujących do dokonywania jak największych zakupów, zainteresowanie ich określonymi produktami oraz zwiększenie lojalności Uczestników, a w rezultacie osiągnięcie wzrostu sprzedaży a tym samym zwiększenie przychodów Wnioskodawcy, jakie zyskuje w formie marży od obrotu Sprzedawców osiąganego w ramach Platformy. Program ten polega na zbieraniu punktów przez Uczestników, w ściśle określonym czasie; punkty są przyznawane za określone rodzaje aktywności. Kupujący uzyskują punkty za dwa rodzaje działania, tj. za rejestrację w Platformie oraz za dokonywane zakupy w ramach Platformy. Punkty zebrane przez Kupujących mogą oni wymieniać na nagrody rzeczowe w okresie trwania Programu lojalnościowego. Sprzedający uzyskują punkty dodatkowo za prowizję Organizatora od osiąganych przez Sprzedawcę sprzedaży wystawianych towarów i usług w ramach Platformy. Zgromadzone przez nich w ten sposób punkty nie mogą być wymieniane na nagrody pieniężne. Alternatywnie na koniec okresu trwania Programu lojalnościowego, zgromadzone punkty można, przy zastosowaniu właściwej procedury przewidzianej w regulaminie (dalej: Regulamin programu akcji), wymienić na akcje SA. Regulamin programu akcji wskazuje na tryb zaoferowania wymiany punktów na poczet zapisu na akcje, wzór obliczenia na jaką liczbę akcji zostanie przyznane prawo do zapisu oraz procedurę postępowania, w szczególności sposób przydziału akcji. Zgodnie z zawartą Umową, SA będzie wykonywać na rzecz Wnioskodawcy następujące usługi:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00