Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2016, sygn. ILPP5/4512-1-91/16-2/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-91/16-2/AG

Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla należności wchodzących w skład czynszu dzierżawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2016 r. (data wpływu 31 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla należności wchodzących w skład czynszu dzierżawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla należności wchodzących w skład czynszu dzierżawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (dalej A) jest właścicielem składowiska odpadów, tj. gruntów i budowli: kwatery, pryzmy kompostowni i sortowni. A tworzy w swoich księgach rezerwę na rekultywację składowiska. Gmina dnia 20 grudnia 2011 r. Aktem Założycielskim zawiązała Zakład Zagospodarowania Odpadów (dalej B). Spółka ta powstała w celu realizacji zadań własnych Gminy oraz na rzecz innych gmin na podstawie zawartego porozumienia międzygminnego, poprzez świadczenie usług publicznych w zakresie zagospodarowania odpadów w szczególności budowy i eksploatacji zakładu zagospodarowania odpadów. B realizuje projekt polegający na budowie segmentu mechanicznego przetwarzania odpadów oraz na rozbudowie segmentu stabilizacji/kompostownia odpadów komunalnych jako elementów B. Całe przedsięwzięcie jest zlokalizowane na terenie działek gruntowych będących własnością A. W celu realizacji Inwestycji Walne Zgromadzenie A podjęło uchwałę a Zarząd zawarł Umowę użyczenia nieruchomości na rzecz B oraz zobowiązał do zawarcia umowy przedwstępnej dzierżawy gruntów i środków trwałych. Umowę tą zawarto i zawiera ona postanowienia przyszłej umowy dzierżawy. Z chwilą oddania do użytkowania instalacji przez B, A rozpocznie pobierać czynsz dzierżawny od B. B wówczas przejmuje część działalności operacyjnej. B dla realizacji inwestycji pozyskało środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, a także kredyt inwestycyjny komercyjny. Prawnym zabezpieczeniem kredytu jest hipoteka łączna na nieruchomościach stanowiących własność A. Zgodnie z § 1 ust. 2 umowy przedwstępnej, przedmiotem umowy dzierżawy ma być zobowiązanie A do oddania B do korzystania i pobierania pożytków określonych nieruchomości gruntowych, które posiadają założone księgi wieczyste wraz z naniesieniami oraz przynależną infrastrukturą techniczną służącą przetwarzaniu i składowaniu odpadów komunalnych na składowisku, która zostanie zinwentaryzowana na dzień podpisania właściwej umowy dzierżawy i ujęta w odrębnym protokole. Jest to więc czysta umowa zobowiązaniowa i nie ma mowy o przenoszeniu prawa do rozporządzania jak właściciel towarami będącymi przedmiotem tej umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00