Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2016, sygn. ILPP1/4512-1-119/16-3/JKu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-119/16-3/JKu

Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zespołu Szkół przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2016 r. (data wpływu 17 lutego 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 kwietnia 2016 r. (data wpływu 27 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. Wniosek uzupełniono w dniu 27 kwietnia 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Zespół Szkół (dalej: Szkoła, Wnioskodawca) jest samorządową jednostką budżetową, świadczącą usługi edukacyjne jako zadanie własne gminy. Poza swoją podstawową działalnością dodatkowo wynajmuje obiekty takie jak: sala gimnastyczna, sale lekcyjne oraz pomieszczenia do prowadzenia działalności gospodarczej, tj. sklepik szkolny. Dochody z najmu tych pomieszczeń w całości odprowadza na rachunek Miasta. Szkoła korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.). Do dnia 30 sierpnia 2015 r. na wszystkich dokumentach sprzedaży stosowano pełną nazwę Szkoły oraz Numer Identyfikacji Podatkowej, który został nadany Szkole decyzją Urzędu Skarbowego. Z dniem l września 2015 r. Szkoła otrzymała do zastosowania nowe wytyczne, które zostały określone przez organ prowadzący jakim jest Miasto. Miasto powołując się na opinię z dnia 30 czerwca 2015 r. Rzecznika Generalnego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie gminnych jednostek organizacyjnych jako podatników podatku od towarów i usług wskazało, że z dniem 1 września 2015 r. we wszystkich dokumentach zawieranych na szczeblu jednostki budżetowej (Szkoły podstawowej), tj. fakturach sprzedaży, fakturach zakupu jako stronę umowy oraz płatnika wskazywać należy Miasto, następnie w dalszej części dopisać nazwę Szkoły i adres Szkoły, ponadto we wszystkich dokumentach zawieranych na szczeblu jednostki budżetowej (Szkoły podstawowej), tj. fakturach sprzedaży, fakturach zakupu, należy stosować Numer Identyfikacji Podatkowej Miasta, a nie jak dotychczas jednostki budżetowej (Szkoły). Miasto nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) i jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00