Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2016, sygn. ILPP1/4512-1-77/16-4/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-77/16-4/NS

Możliwość wystawienia faktury na rzecz Spółdzielni dokumentującej koszty poniesione przez Wnioskodawcę na przebudowę ulicy na działkach należących do Spółdzielni.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2016 r. (data wpływu 26 stycznia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 8 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktury na rzecz Spółdzielni dokumentującej koszty poniesione przez Wnioskodawcę na przebudowę ulicy na działkach należących do Spółdzielni jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktury na rzecz Spółdzielni dokumentującej koszty poniesione przez Wnioskodawcę na przebudowę ulicy na działkach należących do Spółdzielni. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 8 kwietnia 2016 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony stan faktyczny oraz własne stanowisko Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT w zakresie zawartych umów cywilnoprawnych m.in. najmu lokali komunalnych, dzierżaw, sprzedaży na rzecz ludności np. kalendarzy i innych. Gmina zawarła porozumienie w sprawie wspólnej realizacji inwestycji ze Spółdzielnią Mieszkaniową. Gmina zobowiązała się do przeprowadzenia inwestycji w branży drogowej, tj. przebudowy dróg gminnych ulic osiedla wraz z infrastrukturą drogową i techniczną. Spółdzielnia zobowiązała się do zwrotu części kosztów inwestycji w wysokości 17,21% poniesionych przez Gminę kosztów. Zwrot tej kwoty nastąpi na podstawie wystawionej przez Gminę faktury. Inwestycja, czyli przebudowa ulicy, realizowana jest na czterech działkach należących do Gminy, na dwóch działkach należących do Gminy, ale będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni i na trzech działkach stanowiących własność Spółdzielni. Wysokość procentu zwrotu kosztów ustalono na podstawie klucza powierzchniowego działek należących do Gminy i Spółdzielni. Spółdzielnia zwróciła część kosztów inwestycji po uprzednim wystawieniu faktury (refaktury) przez Gminę. Gmina wystawiła fakturę VAT od kwoty netto inwestycji w wysokości 17,21% z VAT należnym w wysokości 23% i w części tej odliczyła VAT naliczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00