Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.04.2016, sygn. ILPB1/4511-1-46/16-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-46/16-4/AK

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania pomocy de minimis.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2016 r. (według daty wpływu), uzupełnionym w dniach 2 lutego 2016 r. oraz 6 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania pomocy de minimis jest:

  • prawidłowe w odniesieniu do pytania oznaczonego nr 2,
  • nieprawidłowe w odniesieniu do pytań oznaczonych nr 1 i 3.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania pomocy de minimis.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dnia 2 grudnia 2015 roku zawarł umowę z Powiatowym Urzędem Pracy w A. , której przedmiotem było przyznanie Wnioskodawcy, jako bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. Wnioskodawcy zostały przyznane fundusze ze środków Funduszu Pracy z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej w ramach programu Wsparcie dla osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy. Środki te zostały przyznane w celu podjęcia działalności gospodarczej usługi prawnicze kancelaria adwokacka. Wnioskodawca sporządził szczegółową specyfikację wydatkowania środków, jakie otrzymał na podjęcie działalności gospodarczej. Wśród wydatków Wnioskodawca wskazał, między innymi kwotę 7.580,00 złotych na licencję programu prawniczego na okres 36 miesięcy, 3.000,00 złotych na komputer przenośny, oraz 2.460,00 złotych za wykonanie strony internetowej, utworzenie i uruchomienie jej w sieci (wszystkie powyżej wskazane kwoty to kwoty brutto). Wnioskodawca dnia 2 stycznia 2016 roku rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej działalności prawniczej. Po otrzymaniu na rachunek bankowy środków z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach zawarcia umowy Wnioskodawca nabył środek trwały w postaci przenośnego komputera za kwotę 2.998,00 złotych brutto, wartość prawną w postaci licencji na program prawniczy na okres 36 miesięcy za kwotę 7.581,00 złotych brutto oraz zawarł umowę, której przedmiotem było wykonanie strony internetowej za kwotę 2.460,00 złotych. Zgodnie z umową zawartą z Powiatowym Urzędem Pracy w A. w przypadku odliczenia lub uzyskania zwrotu podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług (VAT) w ramach przyznanego dofinansowania Wnioskodawca będzie zobowiązany do zwrotu równowartości odliczonego lub uzyskanego zwrotu podatku naliczonego na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w A. Wobec powyższego Wnioskodawca nie będzie odliczał, oraz nie będzie ubiegał się o zwrot podatku naliczonego dotyczącego zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania. Wnioskodawca opłaca podatek dochodowy na zasadach ogólnych, a zaliczki wpłaca w formie miesięcznej. Dla działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi dokumentację rachunkową w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00