Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.04.2016, sygn. ILPB3/4510-1-15/16-4/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-15/16-4/AO
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci Pionu Pojazdów Szynowych do innej spółki kapitałowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 19 stycznia 2016 r. (data wpływu 21 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci Pionu Pojazdów Szynowych do innej spółki kapitałowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z 5 kwietnia 2016 r. (data wpływu 7 kwietnia 2016 r.) - o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci Pionu Pojazdów Szynowych do innej spółki kapitałowej.
We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.
Spółka (dalej: Wnioskodawca, Zbywca lub Spółka) jest spółką akcyjną z siedzibą w Polsce, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania oraz czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT.
Zbywca prowadzi działalność produkcyjną w dwóch profilach, tj.
- jest producentem autobusów miejskich, międzymiastowych i specjalnych oraz trolejbusów, a także
- jest producentem tramwajów.
Działalność Spółki obejmuje produkcję oraz sprzedaż ww. linii produktowych, a także późniejszą obsługę serwisową zarówno gwarancyjną jak i pogwarancyjną w zakresie sprzedanego taboru kołowego i szynowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right