Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2016, sygn. ILPP2/4512-1-867/15-2/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-867/15-2/MW

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotnego przekazania prawa własności nieruchomości jednostce samorządu terytorialnego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2015 r. (data wpływu 1 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotnego przekazania prawa własności nieruchomości jednostce samorządu terytorialnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotnego przekazania prawa własności nieruchomości jednostce samorządu terytorialnego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 14.09.2004 r. w drodze umowy darowizny jednostka samorządu terytorialnego darowała Skarbowi Państwa nieruchomość składającą się z 3 działek ewidencyjnych o łącznej pow. 6,0597 ha z przeznaczeniem na cele publiczne związane między innymi z ochroną przeciwpożarową. Czynność ta nie była opodatkowana podatkiem od towarów i usług. Gmina zastrzegła sobie prawo zwrotu przedmiotowej nieruchomości w przypadku niezrealizowania planowanej inwestycji, na którą została przeznaczona.

Od momentu przekazania nieruchomości Skarbowi Państwa, część nieruchomości wydzierżawiano pod nośnik reklamowy - kontynuacja umowy dzierżawy podpisanej przez dzierżawcę z gminą oraz kolejne umowy zawierane z dzierżawcą przez Skarb Państwa - w sumie do 31.05.2013 r. (czynność opodatkowana). Umowy dzierżawy dotyczyły jednej z działek o pow. A ha wchodzącej w skład nieruchomości - powierzchni faktycznie zajmowanej przez nośnik nie określono w umowie, podstawą określenia stawki czynszu dzierżawnego była powierzchnia reklamowa nośnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00