Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2016, sygn. ILPB3/4510-1-504/15-4/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-504/15-4/AO
Czy rekompensata wypłacona przez spółkę jest kosztem podatkowym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 23 października 2015 r. (data wpływu 29 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconej rekompensaty jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 października 2015 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z 11 stycznia 2016 r. (data wpływu 13 stycznia 2016 r.) - o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconej rekompensaty.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka zajmuje się dystrybucją klejów przemysłowych na terytorium Polski i w Europie Środkowowschodniej, wyprodukowanych przez spółkę matkę.
Odbiorca towaru dystrybuowanego przez polską spółkę wystąpił do polskiego podmiotu z roszczeniem wypłaty odszkodowania za szkodę spowodowaną produktem sprzedanym przez spółkę, który został użyty jako komponent w procesie produkcji. W ocenie odbiorcy, komponent ten przyczynił się do powstania odbarwienia na materiale tapicerskim wyrobu gotowego. Roszczenie odbiorcy zostało oszacowane na podstawie wartości wadliwych produktów, kosztów wycofania ich z sieci punktów detalicznych oraz kosztów ich utylizacji.
Spółka po zbadaniu wszystkich okoliczności wystąpienia szkody nie uznała reklamacji. Badania reklamowanego produktu przeprowadzone wewnętrznie przez spółkę jak i niezależne podmioty wykazały, że nie można uznać jednoznacznie wadliwości sprzedanego przez spółkę komponentu, użytego w produkcji wyrobu, w którym powstała szkoda. Na powstanie szkody przyczyniło się kilka czynników zewnętrznych, w tym m.in. czynniki panujące w pomieszczeniu produkcyjnym, jak podwyższona temperatura czy duża wilgotność powietrza, za które spółka nie mogła wziąć pełnej odpowiedzialności, gdyż były one niezależne od niej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right