Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2016, sygn. ILPB3/4510-1-504/15-4/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-504/15-4/AO

Czy rekompensata wypłacona przez spółkę jest kosztem podatkowym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 23 października 2015 r. (data wpływu 29 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconej rekompensaty jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2015 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z 11 stycznia 2016 r. (data wpływu 13 stycznia 2016 r.) - o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłaconej rekompensaty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się dystrybucją klejów przemysłowych na terytorium Polski i w Europie Środkowowschodniej, wyprodukowanych przez spółkę matkę.

Odbiorca towaru dystrybuowanego przez polską spółkę wystąpił do polskiego podmiotu z roszczeniem wypłaty odszkodowania za szkodę spowodowaną produktem sprzedanym przez spółkę, który został użyty jako komponent w procesie produkcji. W ocenie odbiorcy, komponent ten przyczynił się do powstania odbarwienia na materiale tapicerskim wyrobu gotowego. Roszczenie odbiorcy zostało oszacowane na podstawie wartości wadliwych produktów, kosztów wycofania ich z sieci punktów detalicznych oraz kosztów ich utylizacji.

Spółka po zbadaniu wszystkich okoliczności wystąpienia szkody nie uznała reklamacji. Badania reklamowanego produktu przeprowadzone wewnętrznie przez spółkę jak i niezależne podmioty wykazały, że nie można uznać jednoznacznie wadliwości sprzedanego przez spółkę komponentu, użytego w produkcji wyrobu, w którym powstała szkoda. Na powstanie szkody przyczyniło się kilka czynników zewnętrznych, w tym m.in. czynniki panujące w pomieszczeniu produkcyjnym, jak podwyższona temperatura czy duża wilgotność powietrza, za które spółka nie mogła wziąć pełnej odpowiedzialności, gdyż były one niezależne od niej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00