Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2016, sygn. 0461-ITPP1.4512.740.2016.1.IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.740.2016.1.IK
Obniżenie podstawy opodatkowania o kwotę udzielanych rabatów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko & przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2016 r. (data wpływu 3 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania o kwotę udzielonych rabatów pośrednich jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 października 2016 r. został złożony wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania o kwotę udzielonych rabatów pośrednich.
We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.
Spółka jest producentem wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych. Dla dostaw wyrobów gotowych Spółka stosuje stawkę podstawową podatku od towarów i usług (aktualnie 23%) oraz 8% stawkę obniżoną tego podatku. Sprzedaż realizowana jest w kraju, jak i za granicą w dwojaki sposób, poprzez bezpośrednią sprzedaż do kontrahentów Spółki oraz poprzez sprzedaż do partnerów handlowych (dalej Dystrybutorów), z którymi Spółka zawarła umowy o współpracy handlowej. Dodatkowo Spółka zorganizowała system dystrybucji franchisingowej za pośrednictwem sklepów prowadzonych przez sprzedawców detalicznych, zwanych dalej Detalistami. Sprzedaż produktów Spółki do sklepów prowadzonych przez Detalistów realizowana jest za pośrednictwem Dystrybutorów. Spółka zawarła z Detalistami umowy, na mocy których przyznała Detalistom tzw. rabat retro, który udzielany jest jako rabat pośredni z uwagi na to, że Spółka nie sprzedaje produktów bezpośrednio do Detalistów, ale sprzedaż dokonywana jest przez Dystrybutorów. Spółka zawarła z Detalistami umowy następującej treści, cyt.: