Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2016, sygn. 0461-ITPP2.4512.762.2016.1.AGW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP2.4512.762.2016.1.AGW

Opodatkowanie stawką 23% pozalekcyjnych zajęć z robotyki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2016 r. (data wpływu 21 października 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% pozalekcyjnych zajęć z robotyki - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% pozalekcyjnych zajęć z robotyki.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r., w którym stwierdzono, że gminne jednostki budżetowe nie są odrębnymi od Gminy podatnikami podatku od towarów i usług, Gmina wprowadziła od dnia centralizację rozliczeń podatku od towarów i usług wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami budżetowymi. Od tego dnia jednostki budżetowe stanowią wraz z Gminą jednego podatnika podatku od towarów i usług, co skutkuje koniecznością składania przez Gminę jednej skonsolidowanej deklaracji VAT-7, w której wykazuje także wartość sprzedaży dokonanej przez wszystkie swoje jednostki organizacyjne.

Zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej: ustawa o systemie oświaty), Gmina, jako jednostka samorządu terytorialnego, ma prawo zakładać i prowadzić szkoły i placówki publiczne. Ponadto celem statutowym Gminy wynikającym z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest m.in.: zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00