Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2016, sygn. ITPP3/4512-375/16-3/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-375/16-3/BJ
Zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2016 r. (data wpływu 13 lipca 2016 r.), uzupełnionym w dniu 15 września 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lipca 2016 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 15 września 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina zamierza sprzedać w drodze przetargu nieograniczonego ustnego nieruchomość zabudowaną budynkiem byłej zlewni mleka, oznaczoną nr geod. 736, położoną w obrębie X . Przedmiotową nieruchomość Gmina nabyła aktem notarialnym Rep. A nr z dnia 29 grudnia 2004 r. od Z. Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w , w trybie art. 66 § 1 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa - w zamian za zaległości podatkowe. Gmina będąc właścicielem nie dokonywała remontów i modernizacji przedmiotowej nieruchomości. Aktualnie na przedmiotową działkę złożony został wniosek o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku usługowo-handlowego (usługi nieuciążliwe, m.in. usługi gastronomiczne oraz handel artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią gospodarstwa domowego, alkoholem, papierosami i prasą) z częścią mieszkalną wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną. Po wydaniu decyzji o warunkach zabudowy przeprowadzona będzie procedura przygotowania nieruchomości do sprzedaży, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 174 z późn. zm.). Aktualnie nie da się przewidzieć, czy przyszły właściciel zaadaptuje istniejący budynek, czy też dokona jego rozbiórki i wybuduje nowy obiekt. W uzupełnieniu do wniosku z dnia 15 września 2016 r. Gmina oświadczyła, że przedmiotowa nieruchomość nie była przedmiotem najmu, dzierżawy, ani innych umów o podobnym charakterze. Ponadto ani Urząd Miejski, ani Gmina nie odliczyła podatku VAT w związku z nabyciem nieruchomości zabudowanej budynkiem byłej zlewni mleka, gdyż w 2004 r. nie było znane przeznaczenie nabytej nieruchomości. Dowody księgowe związane z nabyciem nieruchomości zostały zniszczone zgodnie z instrukcją kancelaryjną (Dz. U. z 1999 r. Nr 112, poz. 1319) okres przechowywania wynosi 5 lat. W związku z powyższym nie jest znane, czy na nabycie przedmiotowej nieruchomości została wystawiona faktura z podatkiem VAT, czy zwykły rachunek niedający prawa do odliczenia podatku VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right