Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2016, sygn. ITPP3/4512-307/16-2/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-307/16-2/AT

Anulacja faktur oraz dokonanie korekty deklaracji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2016 r. (data wpływu 13 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, w części dotyczącej możliwości anulowania faktur oraz dokonania korekty deklaracji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie możliwości anulowania faktur oraz dokonania korekty deklaracji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwany dalej: Spółką lub Wnioskodawcą) jest czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca jest Spółką akcyjną o profilu usługowym w zakresie geodezji i informatyki. Zasadniczym przedmiotem prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej jest kompleksowa obsługa geodezyjna inwestycji. Realizowane prace wykonywane są w ramach umów zawartych pomiędzy Spółką a Głównym Zamawiającym, jak również podpisywane są umowy podwykonawcze pomiędzy Wnioskodawcą a Głównym Podwykonawcą.

W związku z realizowaniem prac dotyczących usług geodezyjnych, Wnioskodawca wystawił w miesiącu marcu 2015 r. i maju 2015 r. faktury sprzedaży dla jednego kontrahenta - Zamawiającego, firmy , będącego Głównym Podwykonawcą zleconych prac. W miesiącu marcu 2015 r. wystawiono fakturę sprzedaży o numerze na kwotę zł netto, , brutto zł, i w miesiącu maju 2015 r. fakturę sprzedaży o numerze na kwotę zł netto, VAT, brutto zł. Wnioskodawca jako jego podwykonawca wystawił faktury sprzedaży, które zostały ujęte w rejestrze VAT sprzedaży i deklaracji podatku VAT odpowiednio za m-c marzec 2015 r. i maj 2015 r. Dokumenty te zostały doręczone kontrahentowi, niemniej jednak nie wprowadził on tych faktur do ksiąg i do rejestru, lecz odesłał je Spółce, twierdząc, że ich wystawienie było nieuprawnione, ponieważ wykonane przez Spółkę prace muszą być zweryfikowane przez Głównego Zamawiającego. Odesłanie dokumentów kontrahent argumentuje tym, iż według niego usługa nie została wykonana. Zwrócone oryginalne faktury sprzedaży wraz z pismem przewodnim zostały włączone do dokumentacji przez osobę odpowiedzialną za realizację projektu w Spółce, i nie dotarły one do księgowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00