Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2016, sygn. ITPB1/4511-498/16/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-498/16/MR

Czy w powyższej sytuacji dochód wynikający z przychodów z dystrybucji gry komputerowej na platformie ... należy rozliczać jako przychód z prowadzenia działalności gospodarczej?
Czy w powyższej sytuacji dochód wynikający z przychodów z dystrybucji gry komputerowej na platformie ... można rozliczać jako przychód ze sprzedaży praw autorskich, bez konieczności prowadzenia działalności gospodarczej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 czerwca 2016 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 3 sierpnia 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia źródła przychodów do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu udostępnienia gry komputerowej na zasadzie licencji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia źródła przychodów do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu udostępnienia gry komputerowej na zasadzie licencji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest studentem ani nie jest na stałe zatrudniony na etacie. Jest wyłącznym autorem gry komputerowej przeznaczonej do elektronicznej dystrybucji online i używania na różnych elektronicznych urządzeniach przez użytkowników końcowych. Na podstawie umowy dystrybucyjnej zwartej z ww. firmą V. (właściciel amerykańskiego serwisu/sklepu internetowego S.) otrzymuje od Wnioskodawcy niewyłączną licencję na rozpowszechnianie i używanie jego gry (programu komputerowego) w ramach swojej platformy w formie cyfrowej, w formie kodu wynikowego, na różnych polach eksploatacji (w tym reprodukcja, publiczne wyświetlanie i odtwarzanie, przekazywanie, sprzedaż, licencjonowanie). Oprócz tego Wnioskodawca udziela też licencji na wykorzystanie w działaniach promocyjnych V. swoich znaków towarów (w tym logo) i materiałów pochodzących z gry (np. screenshotów). Wnioskodawca zachowuje prawa autorskie do gry. Udzielona użytkownikowi końcowemu poprzez platformę licencja jest odpłatna, ważna w określonych krajach (lub na całym świecie) i bezterminowa, uprawniająca do wykonywania, wyświetlania i używania gry na urządzeniu. Spółka prowadząca serwis S. nie wykonuje żadnych zleconych czynności, w szczególności nie pozyskuje klientów, ale udostępnia serwis (portal), który utrzymuje. W ramach serwisu (sklepu) dochodzi do zawarcia umów licencji z użytkownikami końcowymi. V. pobiera opłaty od użytkowników serwisu (graczy) we własnym imieniu. V. oblicza i gromadzi środki ze sprzedaży licencji i wypłaca na rachunek bankowy Wnioskodawcy raz w miesiącu, po zatrzymaniu sobie 30% prowizji od sprzedaży oraz potrąceniu określonych kwot, w tym podatku dochodowego. Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za wsparcie i obsługę gry względem użytkowników końcowych (w tym zwłaszcza w zakresie udzielania odpowiedzi na pytania oraz diagnozowania i usuwania problemów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00