Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.06.2016, sygn. ITPB3/4510-157/16/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-157/16/JG

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont środków trwałych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 24 marca 2016 r. (data wpływu 4 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont środków trwałych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont środków trwałych.

W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka posiada w ewidencji środków trwałych samochody ciężarowe marki Star 266 o numerze rejestracyjnym () nr ewidencyjny () oraz () nr ewidencyjny(). Decyzją zarządu Spółki dokonano szeregu napraw remontowych ww. samochodów z uwagi na zużycie eksploatacyjne środków trwałych. Przeprowadzone prace remontowe stanowiły remont kapitalny, gdyż polegały na remoncie kabiny, naprawie konstrukcji wraz z montażem nowej plandeki, malowanie burt skrzyni ładunkowej, naprawie wciągarki. Łączny koszt remontu dwóch samochodów wyniósł 81.181,30 zł netto.

Powyższy koszt został poniesiony na podstawie faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę prac o numerach () z dnia 29 lipca 2015 r. i z dnia 30 listopada 2015 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00