Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.06.2016, sygn. ITPP2/4512-137/16/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-137/16/EB
Zastosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2016 r. (data wpływu 23 lutego 2016 r.), uzupełnionym w dniach 21 kwietnia, 10 i 16 maja 2016 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. F jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 kwietnia, 10 i 16 maja 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. F.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina po otrzymaniu dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 będzie realizowała projekt F. Projekt będzie polegał na budowie i modernizacji układu energetycznego Parku z zastosowaniem OZE. Planowana realizacja pozwoli na optymalne wykorzystanie energii odnawialnej w globalnym bilansie obiektu, ograniczając w znacznym stopniu zapotrzebowanie na energię ze źródeł konwencjonalnych. Inwestycja będzie związana z optymalizacją zużycia energii elektrycznej oraz pozyskaniem energii elektrycznej ze źródeł solarnych na potrzeby energetyczne obiektu. Pozyskana w ten sposób energia będzie wykorzystywana przede wszystkim na potrzeby własne obiektu i nie będzie służyła czynnościom opodatkowanym. Planowane przedsięwzięcie ograniczy zanieczyszczenie powietrza, emisję szkodliwych gazów i pyłów do atmosfery, zwiększy lokalny bilans energetyczny wykorzystania OZE oraz atrakcyjność i konkurencyjność Miasta i całego Województwa. Projekt przewiduje instalację fotowoltaiczną o mocy DC PDC 39,52 kWp, która będzie zlokalizowana na gruncie działki nr /12 i nr ... Powierzchnia planowanej instalacji fotowoltaicznej będzie wynosić 249 m2, o kącie nachylenia paneli 35 st., składająca się ze 152 modułów o mocy 260 Wp każdy, zamontowanych w czterech rzędach w układzie poziomym. Beneficjentem oraz właścicielem instalacji fotowoltaicznej będzie Gmina, zarządzającym zaś Park jednostka budżetowa organizacyjnie podległa Gminie. Zgodnie w wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co do zasady, realizowany projekt musi zachować trwałość przez 5 lat od daty zakończenia realizacji inwestycji. Nie może zostać poddany znaczącej modyfikacji, mającej znaczący wpływ na charakter lub warunki realizacji projektu. We wniosku o dofinansowanie projektu należy określić możliwość odzyskania podatku naliczonego. Park jest jednostką budżetową organizacyjnie podległą Gminie, która może wykonywać w ramach swojej działalności czynności opodatkowane, tj. odpłatną dzierżawę powierzchni oraz refundację kosztów energii i wody na podstawie podliczników, jak i niepodlegające opodatkowaniu, czyli inne czynności wynikające z działalności statutowej. Farma fotowoltaiczna, która powstanie w wyniku realizacji projektu będzie wykorzystywana przez Park jednocześnie do celów działalności gospodarczej, jak i do działań związanych z działalnością statutową jednostki, zwolnioną z opodatkowania. Pozyskana ilość energii nie pokryje 100% zapotrzebowania Parku na energię elektryczną. Spowoduje jedynie obniżenie kosztów energii. Istnieje możliwość tylko częściowego wyodrębnienia kwoty podatku na podstawie ilości poboru energii przez lokatorów na podstawie odczytów podliczników (dotyczy pomieszczeń produkcyjno-usługowych). Podliczniki nie obejmują części wspólnych i biur. Gmina nie jest też w stanie określić czy energia pobierana ze źródeł konwencjonalnych, czy też z farmy trafi do lokatorów i w jakiej ilości, czy tylko posłuży działalności nieopodatkowanej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right