Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2016, sygn. ITPP2/4512-60/16/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-60/16/AW
Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2016 r. (data wpływu 19 stycznia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 12 kwietnia 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 12 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją pn. ..
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Jako jednostka samorządu terytorialnego w latach 2011-2014 realizowała inwestycję pn. . Celem inwestycji było poprawienie warunków infrastruktury i turystyki. Na ten cel Gmina w 2010 r. otrzymała dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. We wniosku o dofinansowanie Gmina oświadczyła, że nie będzie mogła odzyskać kosztu w postaci podatku od towarów i usług, dlatego też Instytucja Zarządzająca RPO uznała wydatek jako koszt kwalifikowany w projekcie.
W październiku 2014 r. Gmina dokonała rozliczenia inwestycji poprzez wprowadzenie jej do ewidencji środków trwałych. W dniu 6 listopada 2015 r. Gmina powierzyła, na podstawie umowy użyczenia, infrastrukturę swojej jednostce budżetowej - Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w nieodpłatne użytkowanie w zakresie zarządzania i administrowania elementami infrastruktury. Ośrodek Sportu i Rekreacji, jako jednostka budżetowa, jest odrębnym od Gminy podatnikiem podatku VAT i wykonuje zadania powierzone przez Gminę służące upowszechnianiu wypoczynku, turystyki i sportu oraz administruje targowiskiem miejskim i obiektami sportowymi. Gmina przekazała infrastrukturę portu pasażerskiego między innymi w celu obsługi pasażerskiej i postoju statków. W związku z powyższym Ośrodek Sportu i Rekreacji w X otrzymuje faktury zakupowe za media (prąd, woda) związane z obsługą portu, a następnie refakturuje koszty obciążając jednostki obsługujące statki korzystające z nabrzeża. Jednostka budżetowa Ośrodek Sportu i Rekreacji jest odrębnym od Gminy podatnikiem podatku VAT, tym samym rozlicza ten podatek samodzielnie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right