Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.05.2016, sygn. ITPP1/4512-178/15/16-S/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-178/15/16-S/AJ

Sposób opodatkowania opłat za media.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 10 listopada 2015 r. sygn. akt I SA/Bd 824/15 stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2015 r. (data wpływu 17 lutego 2015 r.), uzupełnionym w dniu 16 marca 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania opłat za tzw. media jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2015 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 16 marca 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania opłat za tzw. media.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina posiada nieruchomości, które wynajmuje najemcom. Wynajmowane lokale to lokale mieszkalne (wynajmowane na podstawie podpisanych umów). W zawartych umowach wyłączono poszczególne elementy tj. wysokość czynszu za najem, kwotę za wodę i ścieki oraz wysokość zapłaty za centralne ogrzewanie. Wynajmujący czyli Gmina pobiera za ww. media odpłatność ryczałtową, a nie dokładną i zgodną ze wskazaniem licznika. W umowach wyszczególniono ww. pozycje w kwotach netto, do których doliczono odpowiednią stawkę VAT tj. za wodę i ścieki 8%, a za centralne ogrzewanie 23%. Wszyscy korzystający z wynajmu lokali mają umowy zawarte z Gminą, która jest zarazem sprzedawcą wody i ścieków. Główna sprzedaż w Gminie to sprzedaż wody i ścieków, gdzie stosowana jest stawka VAT w wysokości 8%, zgodnie z załącznikiem nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług poz. 140-142. Wodociągi, przydomowe oczyszczalnie oraz sieć kanalizacyjna stanowią środki trwałe, których właścicielami jest Gmina. Gmina nie posiada zakładu komunalnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00