Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.02.2016, sygn. ITPB1/4511-1135/15/PSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-1135/15/PSZ

Czy Wnioskodawca prawidłowo ustalił indywidualną stawkę amortyzacyjną w wysokości 10% przyjmując, że budynek będzie amortyzowany przez okres 10 lat?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 listopada 2015 r. (data wpływu 26 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji środka trwałego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji środka trwałego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą. Przeważająca działalność gospodarcza to roboty związane z budową dróg szynowych.

Wnioskodawca w październiku 2014 r. nabył nieruchomość, która jest wykorzystywana do prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Wnioskodawca dysponuje operatem szacunkowym przedmiotowej nieruchomości. Budynek w zabudowie wolnostojącej, częściowo podpiwniczony, w części biurowo-socjalnej dwukondygnacyjny, w części warsztatowo-magazynowej jednokondygnacyjny, wybudowany został w konstrukcji tradycyjnej w roku 1970 jako budynek administracyjno-socjalny z halą warsztatową. Budynek w roku 2006 został zmodernizowany i przystosowany na potrzeby stacji obsługi i serwisu samochodowego. Zgodnie z decyzją z dnia 14 lipca 2006 r. budynek uzyskał pozwolenie na użytkowanie po modernizacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00