Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.12.2015, sygn. IPPP3/4512-813/15-2/KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-813/15-2/KP
Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wystawieniem faktur korygujących do faktur wewnętrznych dokumentujących czynności dokonane w okresie od 1 grudnia 2009 r. do 31 marca 2011 r.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2015 r. (data wpływu 28 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z wystawieniem faktur korygujących do faktur wewnętrznych dokumentujących czynności dokonane w okresie od 1 grudnia 2009 r. do 31 marca 2011 r. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 września 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z wystawieniem faktur korygujących do faktur wewnętrznych dokumentujących czynności dokonane w okresie od 1 grudnia 2009 r. do 31 marca 2011 r.
We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne:
Spółka S.A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest polską osobą prawną, zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka stale podejmuje działania o charakterze reklamowym oraz w zakresie odpowiedzialności społecznej, jak również dba o relacje z kontrahentami (w tym potencjalnymi kontrahentami) oraz własnymi pracownikami i współpracownikami (w ten sposób Spółka kreuje swój pozytywny wizerunek, buduje markę, a także rozwija relację z kontrahentami i pracownikami). W związku z tym Spółka dokonuje nieodpłatnych przekazań towarów (nabytych wcześniej przez Spółkę, przy nabyciu których Spółka odliczyła VAT) na cele promocyjno-reklamowe, na cele spotkań biznesowych, jak i spotkań wewnętrznych. Takie wydania były również realizowane w okresie do końca marca 2011 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right