Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.11.2015, sygn. IPPP3/4512-663/15-4/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-663/15-4/ISZ
w zakresie rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w W. działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2015 r. (data wpływu 6 sierpnia 2015 r.) uzupełnionym w dniu 26 października 2015 r. (data wpływu 27 października 2015 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 października 2015 r. (skutecznie doręczone w dniu 19 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - jest prawidłowe,
- określenia momentu powstania obowiązku podatkowego - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
Wniosek uzupełniony został w dniu 26 października 2015 r., (data wpływu 27 października 2015 r.) na wezwanie Organu z dnia 13 października 2015 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
W ramach międzyrządowego programu F. (F.), Wnioskodawca zawarł umowę z amerykańską agencją rządową w Stanach Zjednoczonych na zakup sprzętu wojskowego. Amerykańska agencja rządowa dostarcza zakupiony sprzęt ze swoich zasobów lub zakupuje u producentów/dostawców. Nie są oni dla Inspektoratu Uzbrojenia stroną kontraktu i wystawiają fakturę handlową wskazującą jako płatnika amerykańską agencję rządową. Środki pieniężne na zakup sprzętu Wnioskodawca przekazuje przed dostawą (zgodnie z harmonogramem płatności zapisanym w umowie). Ze środków tych strona amerykańska dokonuje płatności na rzecz producentów, od których zakupiła dla Inspektoratu Uzbrojenia sprzęt. Dotychczas zakupiony sprzęt w ramach przedmiotowej umowy sprowadzany był do Polski bezpośrednio z USA. Zatem podatek od otrzymywanych dostaw Wnioskodawca uiszczał na granicy w momencie odprawy celnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right