Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.11.2015, sygn. IPPB5/4510-971/15-2/BC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-971/15-2/BC

Wydatki przedstawione w opisie stanu faktycznego nie noszą znamion reprezentacji, gdyż nie mają na celu stworzenie pozytywnego wizerunku Spółki. Nie należą zatem do katalogu wydatków, które zgodnie z art . 16 ust. 1 pkt 28 updop nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Wydatki na usługi gastronomiczne/cateringowe w ramach organizowanych spotkań z przedstawicielami hurtowni i farmaceutami mogą zatem zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art . 15 ust. 1 updop.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2015 r. (data wpływu 20 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usługi gastronomiczne w ramach organizowanych spotkań z przedstawicielami hurtowni i farmaceutami jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usługi gastronomiczne w ramach organizowanych spotkań z przedstawicielami hurtowni i farmaceutami.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o., dalej - M. lub Spółka, prowadzi działalność m.in. w zakresie produkcji leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych (PKD 21.20.Z), produkcji pozostałych artykułów spożywczych gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 10.89.Z) oraz produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych (PKD 21.10.Z). Klientami Spółki nie są tzw. ostateczni konsumenci (tj. osoby fizyczne nabywające towary i usługi w obrocie detalicznym dla celów własnej konsumpcji), lecz podmioty gospodarcze prowadzące działalność gospodarczą, przede wszystkim hurtownie farmaceutyczne. Rynek produkowanych i dostarczanych przez Spółkę towarów do hurtowni charakteryzuje się silną konkurencją. Aby zapewnić popyt na oferowane produkty przedstawiciele Spółki są zmuszeni do częstych spotkań z przedstawicielami hurtowni i z farmaceutami. Spotkanie prezentujące nowe produkty czy też nadzór nad zakupionymi produktami odbywa się w siedzibie hurtowni, aptekach, siedzibie Spółki, ale przede wszystkim w miejscach neutralnych, czyli w restauracjach. Przedstawiciele Spółki posiadają fachową wiedzę na temat produkowanych i dystrybuowanych przez M. Sp. z o.o. produktów oferowanych na rynek. W trakcie spotkań przedstawiane są z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych (głównie tabletów) prezentacje na temat asortymentu Spółki, oferty, nowości na rynku, informacje dotyczące jakości produktów odpowiadającym najwyższym standardom w danej dziedzinie, ich skuteczności oraz organizowanych promocji. W toku tych spotkań następuje również pozyskiwanie informacji na temat oczekiwań klientów ostatecznych zaopatrujących się w aptekach w odniesieniu do danych produktów. Z związku z powyższym Spółka ponosi wydatki na usługi gastronomiczne w restauracjach/cateringowe, w celu zabezpieczenia i podwyższenia przychodu. Organizowanie spotkań w takich okolicznościach uzasadnione jest kwestiami praktycznymi - jest to najczęściej miejsce dogodne lokalizacyjnie zarówno dla Spółki, przedstawicieli hurtowni, jak i farmaceutów. Posiłki nie noszą znamion okazałości i wystawności, ale odpowiadają standardom biznesowym i podstawowym kanonom kultury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00