Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2015, sygn. IPPP3/4512-616/15-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-616/15-2/IG
Czy w opisanym wyżej zdarzeniu przyszłym Spółka będzie uprawniona do rozliczenia transakcji jako eksport towarów i zastosowania stawki 0%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2015 r. (data wpływu 20 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnienia Wnioskodawcy do rozliczenia transakcji jako eksport towarów i zastosowania stawki 0% jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnienia Wnioskodawcy do rozliczenia transakcji jako eksport towarów i zastosowania stawki 0%.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. sp. k. (dalej Spółka") dokonuje sprzedaży hurtowej żywności, napojów, artykułów użytku domowego, wyrobów chemicznych, kosmetyków, artykułów toaletowych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Kontrahentami Spółki są zarówno podmioty mające siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w państwach członkowskich Unii Europejskiej (w tym w Polsce) jak również z podmiotami z państw trzecich.
W przypadku transakcji eksportowych na rzecz kontrahentów z państw położonych na wchód od Polski (Kazachstan, Rosja, Uzbekistan, Kirgistan, Tadżykistan, Chiny, Korea Południowa itp.) wywóz towarów dokonywany będzie w większości przypadków przez terytorium Litwy, gdzie towary - ze względów logistycznych - przeładowywane będą z transportu samochodowego na kolejowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right