Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2015, sygn. IPPB4/4511-1168/15-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-1168/15-2/MP
Czy, w świetle przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), z tytułu nagród pieniężnych wypłacanych Uczestnikom Promocji na Organizatorze (Agencji) ciąży obowiązek pobrania i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem art. 41 ust. 7 updof oraz sporządzania deklaracji PIT-8A wg ustalonego wzoru zgodnie z art. 42 ust. 1a tej ustawy oraz PIT-8C zgodnie z art. 42a updof?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2015 r. (data wpływu 17 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów Zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Wnioskodawca zawarł ze swoim Zleceniodawcą Fundacją P. prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na zarządzaniu programem marketingowym wybranych hoteli na terenie całej Polski, którego celem jest identyfikacja z wysokim standardem, najwyższą jakością świadczonych usług oraz polską i regionalną tożsamością (dalej zwaną również Klientem oraz Fundacją) umowę o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi akcji promocyjnej. Fundacja świadczy szeroko rozumiane usługi promocyjno-reklamowe na rzecz podmiotów gospodarczych świadczących usługi hotelarskie należących do Grupy Hoteli P. (zwane dalej: Hotelami). Jedną z form współpracy Fundacji oraz Hoteli jest prowadzenie Programu lojalnościowego P., którym Fundacja zarządza, rozwija, nadzoruje i rozlicza. Program P. ma na celu pozyskiwanie lojalnych gości dla Hoteli.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right