Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2015, sygn. IPPB5/4510-669/15-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-669/15-2/JC
Czy wydatki związane z organizacją przez Spółkę szkoleń i konferencji przedstawionych w opisie stanu faktycznego, tj.:1. szkoleń i konferencji produktowych organizowanych w hotelach,2. szkoleń i konferencji produktowych organizowanych w miejscach innych niż hotele (restauracje, galerie, studia fotograficzne etc.),3. szkoleń produktowych w Turcji,4. szkoleń produktowych dla pracowników kluczowych klientów,stanowią w całości, koszty uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o CIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2015 r. (data wpływu 31 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją szkoleń i konferencji:
- w części dotyczącej wydatków na organizację atrakcji wieczornej - jest nieprawidłowe,
- w pozostałym zakresie - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją szkoleń i konferencji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność w zakresie produkcji i sprzedaży sprzętu gospodarstwa domowego. W związku z rozwojem swojej działalności i chęcią zwiększenia sprzedaży Spółka organizuje szkolenia i konferencje produktowe dla swoich klientów i ich pracowników (tj. podmiotów, które nabywają produkty B. w celu ich dalszej odsprzedaży), a także dla swoich agentów (dalej łącznie: Uczestnicy). Zarówno szkolenia jak i konferencje produktowe są organizowane przy współpracy z podmiotami trzecimi np. agencjami reklamowymi, hotelami, restauracjami oraz innymi podmiotami specjalizującymi się w organizacji tego rodzaju wydarzeń. Każde szkolenie, bądź konferencja produktowa ma własną agendę i ma na celu zapoznanie Uczestników z produktami oferowanymi przez Spółkę i z procesem ich produkcji, a także wyszkolenie Uczestników w zakresie najbardziej efektywnych technik sprzedaży produktów Wnioskodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right