Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2015, sygn. IPPB5/4510-466/15-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-466/15-2/JC

Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki wymienione w punktach 1-7?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2015 r. (data wpływu 18 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku ze świadczeniem Usług Marketingowych na rzecz Dystrybutora - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku ze świadczeniem Usług Marketingowych na rzecz Dystrybutora.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem z branży farmaceutycznej. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest świadczenie usług marketingowych (Usługi Marketingowe) na rzecz innego podmiotu z Grupy będącego dystrybutorem leków marek należących do Grupy A. (Dystrybutor). Poza Usługami Marketingowymi, Spółka świadczy na rzecz Dystrybutora usługi m.in. w zakresie badania rynku, kontaktów z urzędami państwowymi, przygotowywania analiz finansowych, usługi zarządzania, usługi doradcze, itp. (Usługi).

Zakres Usług Marketingowych świadczonych przez Spółkę obejmuje bezpośrednie organizowanie działań promocyjnych, wydarzeń marketingowych, konferencji i kongresów, organizowanie spotkań biznesowych z pracownikami z sektora ochrony zdrowia (Pracownicy Służby Zdrowia), a także przekazywanie darowizn w postaci pieniężnej lub rzeczowej na rzecz jednostek działających w sektorze ochrony zdrowia (zakładów opieki zdrowotnej, szpitali, stowarzyszeń, etc.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00