Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2015, sygn. IPPB5/4510-548/15-3/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-548/15-3/AK

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na z tytułu świadczenia usług reklamowych i marketingowych (premie pieniężne, rabaty pośrednie)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2015 r. (data wpływu 18 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji bonusów pieniężnych z tytułu świadczenia usług reklamowych i marketingowych do kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji bonusów pieniężnych z tytułu świadczenia usług reklamowych i marketingowych do kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A S.A. (dalej: Wnioskodawca, Spółka) jest polską spółką prowadzącą działalność produkcyjną, handlową, usługową i wydawniczą, zarejestrowaną jako podatnik VAT czynny. Spółka zamierza rozpocząć współpracę ze sprzedawcami detalicznymi zrzeszonymi w grupach zakupowych (dalej: Grupy zakupowe). Grupy zakupowe są reprezentowane przez odrębne od sprzedawców detalicznych podmioty prawa, najczęściej spółki kapitałowe (dalej: Reprezentant Grupy Zakupowej). Model dystrybucji produkowanych artykułów zakłada, że Wnioskodawca sprzedaje towary do hurtowni (dalej: Pośrednicy), które następnie dokonują ich odsprzedaży do sprzedawców detalicznych, będących członkami Grupy Zakupowej (dalej: Członkowie Grupy Zakupowej). Sprzedawcą detalicznym jest finalny sklep. Podmiotem dokonującym zakupu towarów nie jest natomiast Reprezentant Grupy Zakupowej. Pomiędzy Wnioskodawcą a Reprezentantem Grupy Zakupowej nie istnieje bezpośrednia relacja polegająca na dostawach produktów. Wnioskodawca nie wystawia również na ich rzecz faktur VAT. Pomiędzy Pośrednikami a Reprezentantem Grupy Zakupowej nie ma także powiązań kapitałowych. Wnioskodawca zamierza rozwinąć współpracę z Członkami Grupy Zakupowej polegającą na intensyfikacji sprzedaży artykułów produkowanych przez Wnioskodawcę, które Członkowie Grupy Zakupowej nadal będą nabywać od Pośredników. Wnioskodawca rozważa następujące formy wspierania sprzedaży:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00