Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2015, sygn. IPPP2/4512-473/15-2/AOg, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-473/15-2/AOg
Przechowywanie paragonów w wersji papierowej nie jest konieczne, jeśli spółka posiada ich wersję elektroniczną zapisaną przez kasę fiskalną na informatycznym nośniku danych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2015 r. (data wpływu 20 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konieczności przechowywania papierowej i elektronicznej wersji paragonu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konieczności przechowywania papierowej i elektronicznej wersji paragonu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą głównie na detalicznej sprzedaży artykułów dla dzieci poprzez sieć wyspecjalizowanych sklepów. Spółka ma obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych. Spółka planuje wprowadzenie sprzedaży w systemie wysyłkowym za pomocą sklepu internetowego. Nabywcami będą głównie osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. W momencie zakupu klient musi wyrazić zgodę na wystawienie i otrzymanie faktury drogą elektroniczną. Fiskalizacja sprzedaży następuje w momencie wydania towaru z magazynu. Dostawa będzie dokonywana za pośrednictwem kuriera, lub odbierana przez klienta w wybranym sklepie sieci S. Faktura sprzedaży będzie wysyłana pocztą elektroniczną na adres wskazany przez klienta.