Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2015, sygn. IPPP3/4512-436/15-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-436/15-2/JF
1) Czy Spółka posiada w Polsce stałe miejsce prowadzenia działalności?2) Jeżeli odpowiedź na pytanie 1 jest taka, że Spółka nie ma w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności, to czy Spółka ma prawo do ubiegania się o zwrot podatku VAT poprzez procedurę zwrotu VAT dla podatników zagranicznych?3) Jeżeli jednak odpowiedź na pytanie 1 jest taka, że Spółka ma w Polsce stałe miejsce prowadzenia działalności, to czy X będzie uprawniona do zwrotu VAT w Polsce (po rejestracji na VAT), skoro nie wykonuje w Polsce żadnych czynności opodatkowanych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2015 r. (data wpływu 25 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- stałego miejsca prowadzenia działalności jest nieprawidłowe,
- prawa do zwrotu podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stałego miejsca prowadzenia działalności oraz prawa do zwrotu podatku.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej: X) jest spółką holdingową z siedzibą w Wielkiej Brytanii, która posiada spółki zależne, które dostarczają konsumentom pakiety wakacyjne oraz organizują zakwaterowanie dla firm turystycznych. Spółka X w Wielkiej Brytanii charakteryzuje się następującą działalnością:
- X i jej spółki zależne zasadniczo prowadzą działalność poprzez dwie linie produktowe - pierwsza, to A., czyli oferta jest kierowana do konsumentów w zakresie sprzedaży wakacji, a druga, to B, czyli oferta jest kierowana do klientów biznesowych - wyłącznie w zakresie zakwaterowania i alokacji wolnych miejsc noclegowych. X dostarcza także strategiczne rozwiązania dla podmiotów z zakresu działań handlowych, włączając w to zarządzanie polityką podróży lotniczych i relacjami z liniami lotniczymi, ale także marketing, IT i sprawy prawne.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right