Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2015, sygn. IPPB1/4511-529/15-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-529/15-2/EC

Czy z tytułu przekazywanych przez Spółkę uczestnikom akcji promocyjnych (nie będącymi osobami prawnymi) nagród nie ciążą na Spółce obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust 1 pkt. 2) UPDOF, a także inne obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a UPDOF?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 20 kwietnia 2015 r. (data wpływu 28 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem naród przekazywanych osobom prowadzącym działalność gospodarczą jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem naród przekazywanych osobom prowadzącym działalność gospodarczą.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest firmą zajmującą się między innymi produkcją oraz sprzedażą artykułów spożywczych. Dystrybucja / sprzedaż artykułów odbywa się między innymi bezpośrednio z magazynu Spółki do dystrybutorów, którzy następnie sprzedają nabyte od Spółki towary do kolejnych hurtowni (podhurtowni), sieci sklepów detalicznych i pojedynczych punktów sprzedaży detalicznej.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka podejmuje szereg różnorodnych działań promocyjnych, których celem jest zwiększenie popularności / atrakcyjności towarów z oferty handlowej Spółki, a przez to wzrost ich sprzedaży. Jednym z typowych mechanizmów promocyjnych stosowanych przez Spółkę i adresowanych do podmiotów nie będących jej bezpośrednimi kontrahentami (sprzedaż towarów dokonywana pomiędzy Dystrybutorem i uczestnikami promocji), jest nagradzanie przez Spółkę uczestników promocji za zakup określonego przez nią asortymentu z jej oferty od wskazanych przez Spółkę dystrybutorów lub hurtowni; w konsekwencji, zakup towarów z oferty Spółki nie jest dokonywany bezpośrednio pomiędzy uczestnikami promocji i Spółką. W przypadku zrealizowania warunków promocji (określonych ilościowo, wartościowo lub jakościowo, np. zakup pełnej oferty wyrobów kulinarnych, zakup pełnego asortymentu kawy przez określony czas, itd.), uczestnicy otrzymują nieodpłatnie (bezpośrednio lub pośrednio, poprzez wyspecjalizowane podmioty lub dystrybutorów / hurtownie) od Spółki towary z jej oferty handlowej lub też inne towary zakupione w tym celu przez Spółkę. W zależności od mechanizmu danej akcji, istnieje również możliwość przekazania przez Spółkę bonów towarowych, kart płatniczych, itd.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00