Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2015, sygn. IPPB1/4511-384/15-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-384/15-2/EC

Czy na Spółce jako organizatorze Akcji, w związku z przekazaniem zwycięzcom tych Akcji nagród, będą ciążyć jakiekolwiek obowiązki wynikające z przepisów Ustawy, a zatem czy Spółka będzie obowiązana pobrać odpowiedni podatek (zaliczki na podatek) dochodowy od osób fizycznych od przekazanych nagród i/lub sporządzić i przesłać do podatników oraz właściwych urzędów skarbowych odpowiednie deklaracje i/lub informacje podatkowe?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2015 r. (data wpływu 26 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki związanych z przekazywaniem nagród, w ramach zorganizowanych przez Spółkę konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki związanych z przekazywaniem nagród, w ramach zorganizowanych przez Spółkę konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka S.A. (dalej zwana Spółką") jest podmiotem działającym na rynku telekomunikacyjnym. Spółka zamierza zorganizować akcje marketingowe (dalej zwane Akcjami"), których celem będzie zwiększenie poziomu sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Spółkę. W Akcjach będą mogły wziąć udział wyłącznie osoby fizyczne, które prowadzą sprzedaż towarów i usług oferowanych przez Spółkę w ramach prowadzonej przez siebie pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 5a pkt 6 Ustawy (dalej zwani Uczestnikami"). Sprzedaż ta będzie mogła być prowadzona zarówno na podstawie umów zawartych bezpośrednio ze Spółką, jak i umów podpisanych z podmiotami, z którymi Spółka współpracuje w zakresie sprzedaży towarów i usług (podwykonawcy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00