Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2015, sygn. IPPP3/4512-509/15-3/WH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-509/15-3/WH
Przechowywanie w formie zapisów obrazów elektronicznych oryginałów faktur VAT zakupu otrzymanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tych faktur.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2015 r. (data wpływu 17 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie zapisów obrazów elektronicznych oryginałów faktur VAT zakupu otrzymanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tych faktur - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie zapisów obrazów elektronicznych oryginałów faktur VAT zakupu otrzymanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tych faktur.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest jednym z wiodących producentów wyposażenia okrętowego oraz kompleksowych rozwiązań systemowych dla jednostek pływających. Siedziba działalności gospodarczej Spółki mieści się w Finlandii, jednak z uwagi na fakt, iż Spółka dokonuje również transakcji handlowych na terytorium Polski, dokonała rejestracji na potrzeby podatku od towarów i usług w kraju. W momencie składania wniosku Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.
W związku z planowanym rozpoczęciem działalności gospodarczej w Polsce Wnioskodawca dokonywał będzie licznych transakcji zakupowych. Będą to zarówno krajowe nabycia towarów i usług, jak i wewnątrzwspólnotowe nabycia towarów przywożonych z innych państw członkowskich oraz import usług świadczonych przez podmioty nieposiadające siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju. W konsekwencji Spółka otrzymywać będzie od swoich kontrahentów w formie papierowej faktury, faktury korygujące oraz inne dokumenty potwierdzające dokonanie danej transakcji, takie jak np: noty księgowe (dalej jako: Dokumenty). Dokumenty przesyłane będą przez kontrahentów do siedziby Spółki w Finlandii, gdzie będą one ewidencjonowane w systemie finansowo-księgowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right