Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2015, sygn. IPPB1/4511-601/15-2/DK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-601/15-2/DK
Określenie źródła przychodu kontraktu menedzerskiego oraz świadczenie usług doradczych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 08 maja 2015 r. (data wpływu 14 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodu z tytułu kontraktu menedżerskiego oraz świadczenia usług doradczych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodu z tytułu kontraktu menedżerskiego oraz świadczenia usług doradczych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca pełni obecnie funkcję Członka Zarządu w spółce Sp. z o.o. (Spółka"). Jako Członek Zarządu Spółki Wnioskodawca odpowiada za nowe technologie, Internet, sprzedaż, a także marketing i data mining całej grupy wydawniczej P..
Formalnoprawną podstawą świadczenia przez Wnioskodawcę w/w usług jest kontrakt menedżerski. Kontrakt ten reguluje w szczególności: (i) zakres obowiązków, (ii) wysokość miesięcznego wynagrodzenia, (iii) termin płatności wynagrodzenia,(iv) okres wypowiedzenia, (v) minimalny wymiar dyspozycyjności menedżera, (vi) zasady odpowiedzialności za działania wobec osób trzecich.
W szczególności, zakres obowiązków Wnioskodawcy zgodnie z w/w kontraktem menedżerskim obejmuje:
- kreowanie koncepcji, projektów oraz strategii rozwoju Spółki w zakresie Internetu, marketingu i IT,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right