Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2015, sygn. IPPP2/4512-285/15-3/JO/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-285/15-3/JO/IZ
Spółka z tytułu przekazania towarów w ramach opisanych we wniosku akcji promocyjnych (organizowania konkursów) nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, Spółka nie ma obowiązku naliczenia podatku VAT od przedmiotowych nagród i tym samym nie ma obowiązku dokumentowania wydania nagród przez Agencję laureatom konkursów w ramach tych akcji przy zastosowaniu kasy fiskalnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki - przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2015 r. (data wpływu 2 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczenia przez Spółkę podatku VAT należnego od nagród rzeczowych przekazanych przez Agencję laureatom konkursów oraz ewidencjowania obrotu z tego tytułu za pomocą kasy fiskalnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 kwietnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczenia przez Spółkę podatku VAT należnego od nagród rzeczowych przekazanych przez Agencję laureatom konkursów oraz ewidencjowania obrotu z tego tytułu za pomocą kasy fiskalnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka z o.o. (dalej jako: Spółka lub Wnioskodawca) jest członkiem międzynarodowej grupy będącej światowym lideremw branży rozrywki rodzinnej. Spółka jest zarejestrowana na VAT w Polsce. Działalność Spółki obejmuje szeroki zakres czynności marketingowych, w tym m.in. organizację promocji oraz akcji marketingowych. Jedną z form prowadzonych przedsięwzięć promocyjnych będą różnego rodzaju konkursy, w tym także konkursy z dziedziny kultury, np. plastyczne, literackie, fotograficzne itp. (dalej jako: Konkursy), w ramach których promowana jest marka Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right