Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2015, sygn. IPPP1/4512-272/15-2/AKo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-272/15-2/AKo

zasadność wystawiania dwóch odrębnych faktur za usługi marketingowe oraz za przekazane bony X

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2015 r. (data wpływu 23 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawiania dwóch odrębnych faktur za usługi marketingowe oraz za przekazane bony X jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawiania dwóch odrębnych faktur za usługi marketingowe oraz za przekazane bony X.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Głównym przedmiotem działalności gospodarczej (Agencja Reklamowa) jest świadczenie usług marketingowych na rzecz innych podmiotów. Aktualnym zleceniem Agencji Reklamowej jest przeprowadzenie dla spółki akcji promocyjnej, gdzie kontrahent pokrywa 100% wydatków związanych z przeprowadzoną akcją. Do zakresu usług świadczonych przez Agencję Reklamową zalicza się zakupienie bonów X oraz wysłanie ich do klientów kontrahenta. W związku z tym Agencja Reklamowa zakupuje za pieniądze uzyskane przez swojego kontrahenta bony X. Dalej, X wystawia na rzecz Agencji Reklamowej notę obciążeniową opiewającą na wartość zakupionych bonów. Agencja Reklamowa rozlicza się ze swoim kontrahentem poprzez wystawienie dwóch faktur:

  • pierwszej obejmującej kwotę wynagrodzenia za świadczone przez Agencję Reklamową usługi marketingowe oraz prowizji X, przedmiotowa faktura obejmuje podatek VAT 23%,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00