Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.06.2015, sygn. IPPP1/4512-543/15-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-543/15-2/IGo
Uznanie, że pobierane opłaty członkowskie nie powinny być traktowane jako wynagrodzenie za świadczenie podlegające opodatkowaniu VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca5 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2015 r. (data wpływu 3 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że pobierane opłaty członkowskie nie powinny być traktowane jako wynagrodzenie za świadczenie podlegające opodatkowaniu VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że pobierane opłaty członkowskie nie powinny być traktowane jako wynagrodzenie za świadczenie podlegające opodatkowaniu VAT.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest polską spółką kapitałową, zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą głównie na zarządzaniu siecią klubów fitness (usługi związane z działalnością klubów sportowych i usługi związane z rekreacją, jak również usługi dodatkowe, takie jak gastronomia czy sprzedaż towarów handlowych). Działalność Spółki jest w głównej mierze adresowana do klientów indywidualnych (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej).
Koncepcja biznesowa realizowana przez Wnioskodawcę zakłada budowanie świadomości marki i wiązanie klientów z działalnością Wnioskodawcy (m.in. aby zachować odpowiedni poziom retencji klientów i stałe korzystanie z szerokiego pakietu usług oferowanych przez Spółkę). Dlatego też, Wnioskodawca stworzył program, w oparciu o który ma możliwość stworzenia relacji potencjalnych klientów z klubem, posiadania stałego kanału komunikacji z klientem, oferowania im różnego rodzaju świadczeń (również po preferencyjnych cenach). Program ten polega na funkcjonowaniu klubu (klubu członkowskiego), przynależność do którego daje podstawę do wydania i posiadania karty członkowskiej, która jest znakiem legitymacyjnym, otrzymania informacji i ofert od Wnioskodawcy, jak również do nabywania świadczeń oferowanych przez Wnioskodawcę. Aby zostać członkiem klubu, klient musi wnieść stosowną (jednorazową) opłatę (dalej: Opłata członkowska), która nie jest ekwiwalentem, z żadnym świadczeniem Wnioskodawcy, a także zaakceptować regulamin klubu stworzony przez Wnioskodawcę (zawrzeć umowę), co nie oznacza jednak powstania stosunku zobowiązaniowego pomiędzy Wnioskodawcą a klientem. W praktyce Opłata członkowska jest wnoszona tylko raz i nie podlega zwrotowi, daje natomiast możliwość m.in. korzystania z oferty Wnioskodawcy (za dodatkową opłatą).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right