Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.05.2015, sygn. IPPP2/4512-226/15-2/BH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-226/15-2/BH
Odpłatna sprzedaż przez Wnioskodawcę prawa do rabatu w postaci bonów rabatowych na rzecz abonentów jest świadczeniem usług w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług i stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2015 r. (data wpływu 16 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży bonów rabatowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży bonów rabatowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest spółką z o.o. (dalej: Spółka), która zamierza świadczyć usługi telekomunikacyjne na warunkach określonych w ustawie prawo telekomunikacyjne (dalej: Spółka). Dla abonentów (art. 2 pkt 1) ustawy prawo telekomunikacyjne Spółka zamierza zorganizować program lojalnościowy. Program będzie organizowany przez podmiot trzeci w imieniu i na rzecz Spółki. Jego częścią będzie stworzenie platformy administracyjnej dla Spółki i partnerów Spółki będących właścicielem (JST) lub zarządca strefy płatnego parkowania.
Warunkiem uczestnictwa w programie będzie uiszczenie jednorazowej opłaty wstępnej przez abonenta na podstawie, której uzyska dostęp do interaktywnej aplikacji mobilnej rejestrującej czas rzeczywisty parkowania we wskazanych przez Spółkę strefach parkowania na drogach publicznych, o których mowa w art. 13 pkt l) i 13b ust. 2 ustawy o drogach publicznych (Dz. U. 1985 Nr 14 poz. 60). Ww. rejestracja będzie polegała na bilingowaniu czasu postoju w okresie rozliczeniowym równym okresowi rozliczenia z tytułu usług telekomunikacyjnych przy wykorzystaniu infrastruktury Spółki (biling). Na koniec okresu rozliczeniowego abonent będzie otrzymywał wraz z przesłaną fakturą za usługi telekomunikacyjne:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right