Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2015, sygn. IPPB2/4511-212/15-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/4511-212/15-2/MK1

Czy rabat udzielony dotychczasowemu Klientowi polecającemu usługi Spółki związany z dokonanym zakupem usług Spółki przez inną osobę - nowego Klienta podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychody z innych źródeł w myśl art. 20 ust. 1 ustawy o PIT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 16 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznanego przez Spółkę rabatu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznanego przez Spółkę rabatu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka, Wnioskodawca) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi telekomunikacyjne (telefonii stacjonarnej, usługi dostępu do sieci Internet, telewizji). W celu zwiększenia sprzedaży swoich usług, Spółka planuje wdrożyć program M.- polegający na przyznaniu swoim dotychczasowym Klientom/Abonentom dodatkowy rabat na świadczone przez Spółkę usługi, w sytuacji gdy Klient poleci ofertę Wnioskodawcy innym osobom. Dotychczasowy klient może polecić ofertę usługową Spółki każdej innej osobie tj. bez ograniczeń podmiotowych. Nowy klient przy zawarciu umowy o świadczenie usług z Wnioskodawcą, podaje numer Abonenta (dotychczasowego Klienta), który polecił mu ofertę Spółki. Dzięki temu, Spółka jest w stanie zidentyfikować dotychczasowego Klienta polecającego i przyznać mu z tego tytułu rabat na usługi. Polecenie oferty usługowej Wnioskodawcy innym osobom zależne jest wyłącznie od woli Klienta, który nie musi spełniać żadnych dodatkowych warunków. Jedynym warunkiem jest fakt, że osoba polecająca jest Klientem Spółki, a więc zawarła ze Spółką umowę o świadczenie usług jako konsument. Rabat dla Klienta polecającego byłby naliczany od początku następnego okresu rozliczeniowego, następującego po aktywacji usługi dla nowego Klienta. Będzie polegał on na obniżeniu ceny za świadczone usługi Wnioskodawcy tj. za pakiety telewizyjne i inne usługi z oferty Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00