Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.01.2015, sygn. IPPB5/423-1078/14-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1078/14-2/KS
Czy ponoszone w opisanym zdarzeniu przyszłym koszty reklamy, obejmujące opisany sponsoring, będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2014 r. (data wpływu 12 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów (noclegu, wyżywienia, podróży i opłaty rejestracyjnej), związanych ze sponsorowaniem lekarzom konferencji/kongresów naukowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów (noclegu, wyżywienia, podróży i opłaty rejestracyjnej), związanych ze sponsorowaniem lekarzom konferencji/kongresów naukowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest polskim producentem produktów leczniczych (dalej leków), określonych przepisami ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2008 r. nr 45, poz. 271, z późn. zmianami, nazywana dalej: Prawo farmaceutyczne). Produkty Spółki (leki) posiadają odpowiedniki, w większości produkowane przez zagraniczne firmy. Leki, w przeważającej większości stanowią produkty zapisywane na receptę przez lekarzy.
Chcąc prowadzić i zwiększać sprzedaż, Spółka musi informować lekarzy o jej produktach, ich zaletach, możliwości stosowania w terapiach określonych schorzeń. Spółka jest również zobowiązana do informowania o skutkach działań niepożądanych, a także, w związku z tym, jest zainteresowana informowaniem o możliwości zminimalizowania tychże.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right