Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2015, sygn. IPPB3/423-1107/14-2/PK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1107/14-2/PK1
1. Czy odszkodowania wypłacane kontrahentom z tytułu utraconego paliwa mogą zostać rozpoznane przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodu pośrednio związany z przychodem i ujęty w rozliczeniach podatkowych w dacie wypłaty?2. Czy kwoty wypłacane kontrahentom stanowiące zwrot zapłaconego przez nich długu celnego od utraconego paliwa (w tym podatek VAT, który nie może w Spółce podlegać odliczeniu), mogą być rozpoznane przez Spółkę jako koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przychodem i ujęte w rozliczeniach podatkowych w dacie wypłaty?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2014 r. (data wpływu: 29 października 2014 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na odszkodowania z tytułu utraconego paliwa oraz na zwrot zapłaconego przez kontrahentów długu celnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na odszkodowania z tytułu utraconego paliwa oraz na zwrot zapłaconego przez kontrahentów długu celnego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest największym w Polsce przedsiębiorstwem specjalizującym się w magazynowaniu i przeładunku paliw płynnych. Spółka prowadzi skład celny oraz zarządza rurociągiem przesyłowym doprowadzającym paliwo do tego składu. W kwietniu 2014 r. kontrahent Spółki wprowadził olej napędowy do prowadzonego przez nią składu celnego. Pomiary ilości wprowadzonego do magazynu paliwa wykazały mniejszą ilość towaru w zbiorniku lądowym niż ilość stwierdzona przed rozpoczęciem wyładunku ze statku, spowodowaną prawdopodobnie działaniem osób trzecich w czasie transportu paliwa rurociągiem. Utracone paliwo w momencie transportu było własnością kontrahenta Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right