Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.02.2015, sygn. IPPP3/443-1128/14-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1128/14-2/JF

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości z faktur wystawianych przez agencję reklamową oraz brak obowiązku udokumentowania oraz opodatkowania przez Spółkę przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej dokonanego przez agencję reklamową

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2014 r. (data wpływu 14 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości z faktur wystawianych przez agencję reklamową jest nieprawidłowe,
  • braku obowiązku udokumentowania oraz opodatkowania przez Spółkę przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej dokonanego przez agencję reklamową jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości z faktur wystawianych przez agencję reklamową oraz braku obowiązku udokumentowania oraz opodatkowania przez Spółkę przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej dokonanego przez agencję reklamową.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

A. prowadzi działalność gospodarczą marketingowo-reklamową między innymi za pośrednictwem agencji reklamowej (zwanej dalej Agencją). Agencja na zlecenie firmy A. organizuje akcje promocyjno-reklamowe, w tym również we własnym imieniu kupuje towary, które następnie rozdaje w ramach powyższych akcji jako upominki, nagrody z tytułu sprzedaży premiowej itp. Agencja zajmuje się całościową organizacją akcji promocyjno-reklamowych, ponieważ A. nie posiada odpowiednich zasobów personalno- materiałowych, żeby organizować takie przedsięwzięcia we własnym zakresie. Agencja kompleksowo zajmuje się opracowaniem całości akcji, czyli np.: opracowaniem mechanizmu akcji, kreacją materiałów promocyjnych, opracowaniem regulaminu i dokumentacją akcj+i, logistyką nagród do laureatów promocji, obsługą magazynową akcji promocyjnych itp. Agencja sama decyduje o tym, od kogo kupi towary i za jaką cenę. A. nie staje się właścicielem towarów, nie dochodzi do wydania towarów na rzecz A.. Agencja kupuje towary w ramach realizacji usługi reklamowej i wydaje je bezpośrednio osobom fizycznym i prawnym, będącymi beneficjentami świadczenia. Po zrealizowaniu usługi Agencja wystawia fakturę dla A. i opodatkowuje wykonaną usługę właściwą stawką VAT. Faktura ta obejmuje wynagrodzenie za wykonanie usługi reklamowej przez Agencję. Przy kalkulacji tego wynagrodzenia Agencja uwzględnia wartość kupionych towarów, koszty związane z obsługą akcji promocyjnej, marżę, itp. Agencja wystawiając faktury dla A. za wykonane usługi reklamowe, w cenie tych usług uwzględnia zatem również wartość upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów, które zostały wykorzystane w ramach akcji promocyjnych reklamujących firmę A. Ponadto należy zaznaczyć, że A. ma pełne prawo do potrącania podatku VAT naliczonego i nie stosuje struktury sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00