Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.03.2015, sygn. IPPP1/4512-2/15-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-2/15-2/MP
Opodatkowanie i dokumentowanie wpłat dokonywanych przez użytkowników frankownicy;
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2014 r. (data wpływu 2 stycznia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wpłat dokonywanych przez użytkowników frankownicy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 stycznia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wpłat dokonywanych przez użytkowników frankownicy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca w zakresie podstawowej działalności gospodarczej świadczy różnego rodzaju usługi pocztowe, które w przypadku usług powszechnych korzystają ze zwolnienia z podatku VAT oraz usługi umowne podlegające opodatkowaniu. Spółka zawiera umowy z firmami oraz instytucjami państwowymi, których przedmiotem jest świadczenie usług pocztowych, za które opłaty uiszczane są przez Nadawcę przy użyciu maszyny do frankowania. Przy użyciu tego urządzenia Nadawcy opłacają szereg usług pocztowych świadczonych w ramach usług powszechnych, jak i niepowszechnych. Uiszczanie opłat przy użyciu urządzenia frankującego, co do zasady, poprzedzone jest wpłatą otrzymywaną przez Wnioskodawcę od Nadawców celem ustawienia licznika maszyny frankującej. W wielu przypadkach Nadawcy, dokonując wpłat z góry, nie są w stanie skonkretyzować na poczet jakich dokładnie usług dokonana jest dana wpłata. Wpłatom tym nie towarzyszą żadne konkretne ustalenia pozwalające na stwierdzenie jakiego rodzaju oraz jakiej ilości usług dotyczą. W sytuacji, gdy kontrahent nabywa różne usługi pocztowe, świadczone zarówno w ramach powszechnych oraz niepowszechnych, Wnioskodawca w momencie otrzymania wpłaty nie ma więc możliwości przyporządkowania konkretnej kwoty do określonego rodzaju usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right