Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2015, sygn. IPPP3/443-1028/14-2/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1028/14-2/ISZ
w zakresie określenia miejsca świadczenia dla usług organizacji targów i konferencji
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia dla usług organizacji targów i konferencji - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia oraz stawki podatku dla usług organizacji targów i konferencji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Firma prowadzi działalność opodatkowaną i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się organizacją targów i konferencji dla rynku nieruchomości w różnych miastach na terenie Polski. Świadczenie tych usług ma charakter kompleksowy, na jedną usługę składa się szereg różnych świadczeń, nieodzownie związanych z przedmiotem umowy.
Organizacja targów obejmuje wynajem powierzchni wystawienniczej, doprowadzenie mediów i internetu, promocję targów, prezentację inwestycji w Albumie Targowym, dystrybucję materiałów reklamowych klientów, rozwieszanie banerów i roll-upów reklamowych, itp.
Na usługę organizacji konferencji składają się podobne świadczenia, w tym: wynajem powierzchni, uczestnictwo w konferencji, dystrybucja materiałów reklamowych, wystawienie reklam, logo w kampanii promocyjnej, udostępnienie systemu matchmaker do umawiania spotkań, udział w bankiecie, itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right