Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2015, sygn. IPPB1/415-1398/14-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-1398/14-2/EC

Korzystanie na jednakowych warunkach z Programu i z rabatów przy zakupie produktów żywnościowych/zestawów przez nieograniczone grono osób nie powoduje powstania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponadto skutkiem uzyskania rabatu w Programie jest obniżenie ceny zakupu produktów żywnościowych, a nie uzyskanie nieodpłatnego świadczenia. Zatem po stronie kontrahentów prowadzących działalność gospodarczą (uczestników programu sprzedaży rabatowej) nie powstanie przychód, co w konsekwencji powoduje brak obowiązków płatnika u Wnioskodawcy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2014 r. (data wpływu 15 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej; Spółka, Wnioskodawca) ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przedmiotem działalności Spółki jest prowadzenie na terenie Polski sieci punktów sprzedaży funkcjonujących pod marką X., poprzez które oferuje swoim klientom żywność oraz napoje zarówno w stanie przetworzonym jak i nieprzetworzonym. Produkty te sprzedawane są w postaci, w której nadają się do bezpośredniego spożycia przez klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00