Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2015, sygn. IBPP4/4512-232/15/DT, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4512-232/15/DT

zastosowania stawki 0% do zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 21 września 2015 r. (data wpływu 29 września 2015 r.), uzupełnionym pismem z 16 listopada 2015 r. (data wpływu 19 listopada 2015 r.) i pismem z 2 grudnia 2015 r. (data wpływu 16 grudnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% do zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% do zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów. Wniosek został uzupełniony pismami z 16 listopada 2015 r. i 2 grudnia 2015 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie remontów i naprawy maszyn. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

Wnioskodawca zamierza nawiązać współpracę z podmiotami zagranicznymi spoza terytorium Unii Europejskiej. Zainteresowany aktualnie jest w trakcie ustalania warunków współpracy, a w szczególności zakresu wykonanym prac remontowych i modernizacyjnych dostosowujących maszyny do wymogów kontrahenta oraz terminu realizacji i dostawy maszyn. Finalizacją prowadzonych rozmów będzie podpisanie umowy (kontraktu) o współpracy na dostawę konkretnych maszyn.

Proces remontu i modernizacji maszyny trwa nawet kilka miesięcy, w zależności od rozległości prowadzonych prac. Ponadto materiały i komponenty używane do ww. prac wymagają atestów materiałowych, a często zdarza się, że Wnioskodawca jest zmuszony zamawiać je poza granicami kraju, co też wydłuża czas realizacji prac. Dodatkowo, przed ostateczną wysyłką do kontrahenta maszyna wymaga przeprowadzenia stosownych testów stwierdzających, czy wszystkie ustalenia i wymogi kontrahenta zostały spełnione i czy maszyna działa bezawaryjnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00