Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2015, sygn. IBPP3/4512-702/15/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-702/15/UH
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupionego w ramach projektu pn.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 2 i 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. 2015, poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 września 2015 r. (data wpływu 21 września 2015 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupionego w ramach projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 września 2015 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupionego w ramach projektu pn. .
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego:
Gmina (Wnioskodawca) w latach 20102011 realizowała projekt pn. , który zakładał zakup 8 nowych autobusów komunikacji miejskiej, zintegrowanego systemu informatycznego klasy ..., 20 szt. mobilnego systemu monitoringu wizyjnego wraz z systemem informacji pasażerskiej oraz 45 wiat przystankowych. Celem projektu było zmniejszenie dysproporcji terytorialnych i zwiększenie dostępności do miejskiego transportu publicznego dla mieszkańców Gminy i gmin sąsiadujących, przez poprawę jakości infrastruktury technicznej i uruchomienie nowych linii komunikacji miejskiej. Zgodnie z zapisami projektu realizację rzeczową wykonała Gmina, jako Beneficjent dofinansowania. Bieżące utrzymanie powstałej infrastruktury oraz eksploatacja należała do zakładu budżetowego, tj. Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej (ZMKS), będącego operatorem wewnętrznym w rozumieniu przepisów rozporządzenia WE nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady. W formie samorządowego zakładu budżetowego wykonywane mogą być wyłącznie zadania własne gminy, powiatu lub województwa m.in. w zakresie transportu. Gmina realizując projekt wykonuje zadania własne Gminy (art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym), tj. zaspokaja zbiorowe potrzeby wspólnoty w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Infrastruktura będąca przedmiotem projektu została przekazana nieodpłatnie dowodem księgowym PT i zwiększyła wartość majątku trwałego będącego w zarządzie ZMKS. Przekazanie wymienionego majątku w nieodpłatne używanie, zgodnie z zapisami projektu, w ocenie Beneficjenta Gmina nie podlega opodatkowaniu VAT (art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług). Aktualnie Gmina podjęła decyzję o likwidacji ZMKS (Uchwała Nr XIII/168/15 Rady Miejskiej z 10 sierpnia 2015 r. w sprawie likwidacji zakładu budżetowego Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej ). Zgodnie z intencją uchwały majątek wytworzony w projekcie pozostanie nadal własnością Gminy i może być przekazany nowemu operatorowi jedynie w bezpłatne używanie. Gmina zamierza zawrzeć umowę operatorską z nowym operatorem w trybie art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 16 grudnia 2010 r. Rozwiązanie takie będzie tymczasowe, gdyż jeszcze w roku bieżącym Wnioskodawca zamierza opublikować ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy (art. 23 wymienionej wyżej ustawy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right