Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2015, sygn. IBPP1/4512-644/15/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/4512-644/15/ES

opodatkowanie wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy usługowej na rzecz Gminy, a także zwrotu 50% poniesionych kosztów za zakup pojemników do gromadzenia popiołu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 lipca 2015 r. (data wpływu 4 sierpnia 2015 r.), uzupełnionym pismem z 19 października 2015 r. (data wpływu 20 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy usługowej na rzecz Gminy (), a także zwrotu 50% poniesionych kosztów za zakup pojemników do gromadzenia popiołu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2015 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy usługowej na rzecz Gminy (), a także zwrotu 50% poniesionych kosztów za zakup pojemników do gromadzenia popiołu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 19 października 2015 r. (data wpływu 20 października 2015 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 7 października 2015 r. znak: IBPP1/4512-644/15/ES.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W związku z opublikowanym przez Gminę ogłoszeniem o postępowaniu o zamówienie publiczne prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, o numerze (), którego przedmiotem był Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy w okresie odpowiednio 6 miesięcy od dnia podpisania umowy usługowej, Wnioskodawca (spółka z o.o.) zawarł umowę konsorcjum z M. spółką z o.o., celem wspólnego ubiegania się o wskazane zamówienie w sposób zgodny z postanowieniami art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). W podpisanej umowie strony ustaliły, że konsorcjum nie ma osobowości prawnej, nie prowadzi do zawarcia umowy spółki cywilnej lub zawiązania spółki prawa handlowego oraz nie oznacza, że którakolwiek ze stron przenosi na drugą stronę jakiekolwiek prawa o charakterze niematerialnym lub materialnym. Do prowadzenia spraw konsorcjum i reprezentowania jego interesów ustanowiony został lider konsorcjum. Funkcję tę powierzono M. spółka z o.o. Lider upoważniony został do złożenia wspólnie przygotowanej oferty przetargowej oraz do reprezentowania stron w postępowaniu przetargowym i w trakcie realizacji zamówienia, w tym do ewentualnego podpisania umowy usługowej z Gminą. Uzgodniono również, iż lider konsorcjum będzie koordynował realizację prac dotyczących przetargu i umowy usługowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00