Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2015, sygn. IBPP3/4512-624/15/AŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-624/15/AŚ
Prawo do korekty na podstawie art. 90a ustawy o VAT na skutek zmiany stopnia wykorzystania nieruchomości do czynności opodatkowanych podatkiem VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 14 sierpnia 2015 r. (data wpływu 19 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania usługi udostępniania świetlic na podstawie umowy dzierżawy
- prawa do odliczenia od początku inwestycji podatku naliczonego w części w jakiej inwestycja jest używana do czynności opodatkowanych
- korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT,
jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi udostępniania świetlic na podstawie umowy dzierżawy, prawa do odliczenia od początku inwestycji podatku naliczonego w części w jakiej inwestycja jest używana do czynności opodatkowanych oraz korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Gmina S. (dalej: Gmina) jest podatnikiem VAT, zarejestrowanym, jako podatnik VAT czynny.
Gmina jest właścicielem świetlic wiejskich zlokalizowanych w różnych miejscowościach na terenie Gminy. Świetlice wiejskie są budynkami.
Gmina ponosi wydatki inwestycyjne związane ze świetlicami wiejskimi, które stanowią wytworzenie bądź ulepszenie środka trwałego, jakkolwiek nie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, ale na podstawie przepisów rachunkowych (gminy zasadniczo nie rozliczają podatku dochodowego). W związku z ponoszeniem przedmiotowych wydatków, Gmina otrzymuje od kontrahentów faktury VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right