Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2015, sygn. IBPP3/4512-191/15/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-191/15/ASz

prawo do jednorazowej korekty różnicy podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia budynku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 2 marca 2015 r. (data wpływu 5 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do jednorazowej korekty różnicy podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia budynku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Zarząd Budynków Miejskich X Spółka z o.o. (Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, składającym co kwartał deklaracje VAT-7D. Podstawowym celem Spółki zgodnie z aktem założycielskim jest między innymi budowa domów mieszkalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą i ich eksploatacja na zasadach najmu, a także budowa, adaptacja, remonty budynków mieszkalnych jednorodzinnych i wielorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą i ich sprzedaż na zasadach odrębnej własności budynków i odrębnej własności nieruchomości lokalowych, a w tym również budowa i adaptacja z udziałem własnym przyszłych właścicieli. Od 2002 r. Wnioskodawca rozpoczął ponoszenie nakładów na realizacje kilkuetapowej, wieloletniej inwestycji przy ul. S.-G. Problemy interpretacyjne dotyczą etapu III i IV. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Zarządu Budynków Miejskich X Sp. z o.o. Uchwałą nr xxx z 20 kwietnia 2006 r. wyraziło zgodę na realizację zadań inwestycyjnych pod nazwą: . Następnie Uchwałą nr xxx z 27 kwietnia 2007 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników m.in. wyraziło zgodę, aby w ramach etapu IV przy ul. G. wybudować zespół domów wielorodzinnych oraz budynki jednorodzinne w zabudowie szeregowej i bliźniaczej wraz z infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu. Wartości inwestycji dla każdego z etapów przekroczyć miała 15 000,00 zł. Realizacja etapu II i III finansowana miała być z kredytu z Krajowego Funduszu Mieszkaniowego udzielonego przez Bank. Wybudowane lokale mieszkalne miały być eksploatowane w ramach sytemu TBS na zasadach najmu. Etap IV miał powstać w ramach budownictwa komercyjnego na sprzedaż.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00